bad

Alla inlägg under december 2008

Av clara - 21 december 2008 17:05

Vi vill alla ha julklappar...
Men jag vill har djurlklappar...


Julen är snart här! :):

Jag älskar julen och hatar julen...

Hatar för att...

Den är alltid en evighet bort, och då den är här det som det som det dröjar en sekund innan den är en evighet bort.
Det är jobbigt om man typ bara får en hovkrats i julklapp, och den som sitter bredvid typ får en häst...

Man stressar ihjäl sig inför julen.

Det är inte alltid så gott med prinskorv, hemrullade köttbullar (Enligt många en stor delikatess men dom kan vara lite äckliga) och massa konstiga såser.

Allt man trycker i sig är fettigt som ******** så att alla vill gå en mil efter julafton!

Älskar för...

Stunden då julen är här är den sååå mysig!

Det är kul om man får bra julklappar!

Man kan ta det riktigt lugnt på julafton.

Julmaten kan vara god.



På Ont och Gott... Bild från www.flickr.se

Av clara - 12 december 2008 11:39

Jag har inte hunnit skriva på länge!

Men nu så tänker jag skriva oftare. Hissa, Dissa, kissa...

Idag ska vi ta upp en av människans naturliga, och jobbiga beteenden:
Katighet.


Ibland, så hatar man sig själv.

Du har haft en dålig dag, och kommer hem och tänker efter över en kopp varm choklad. Då är det inte så synd om dig längre, då du kommer på att du varit en katig en!

Så har säkert många känt.

Och många hatar, då någon är katig. Den tror den är bäst, överlägsen och allmänt jobbig.

Men då någon är det, kan man tänka på att alla är katiga ibland. Du kan inte fly ifrån det, du skryter säkert och är katig några gånger om året.


Men det blir inte så, då någon är katig ofta!

Det finns få på jorden som är katiga varje dag, men det finns! Dom tror att dom ägar allt, dom sjunger alltid bäst, dom är alltid smartast o.s.v

Men är dom katiga? Dom kanske inte förstår att dom är det. Dom kanske helt enkelt är för dåligt självgranskande och för mycket självgoda naturligt!

Så tycker iallafall jag, då jag beskriver katigt. Men alla får ju tycka vad man vill!

KATIGHET:

HissadIOKIDissadIKissad

Motivering: Jobbigt, tråkigt, STÖRT!


Nu är det jul snart! Snön faller. Bild från: www.flickr.com, användaren heter Etty_ Holparan, sidan är  http://flickr.com/photos/etty_holparan/430446926/

Av clara - 4 december 2008 15:35

alLill-ungen får inte skaffa kaninungar.

"Du är bara 6 år," säger Mamma. "Du får vänta till du blir en större tjej, då du är 10-12 år. Då kommer du få skaffa!"

Tricket, är egentligen byggt på en lös grund. Låt ungen få tro det, då den är 10-12 år så kommer den hata kaniner! Eller helt enkelt glömma bort det.


Men det dom inte tänkte på, att vad händer om ungen minns det dom sa, och älskar kaniner fortfarande? Jo, då så skyller dom på att dom aldrig har sagt NÅGONTING om en gullig liten kaninunge.


Mina föräldrar är såna, och visst, jag är 12 år. Men det dom lovar kan väl ändå bli sant?

Gulliga kaninungar vill väll alla ha! Men dom kan vara svårtsålda. Bild från www.flickr.com ! :)
Dom är så gammeldagsa. För dom är det så självklart att allt är som för 40 år sedan. Då dom flesta kaninungarna aldrig blev sålda. Men år 2008, så är det annat. Det finns sidor som www.blocket.se, eniro köp och sälj och mycket mer!
Och visst, någon liten missbildning kanske inte blir såld. Men om man är 12, kan man ha 2 kaniner. Elr?


Jag vet, jag är en jobbig 12-åring i en vuxens ögon. Men vi har också minnen och känslor.

HALLELUJA! Vi minns t.o.m saker som hände för 6 år sen!

Men ännu värre, är svikarkompisar...



Presentation

Omröstning

Hur hittade du hit?
 En kompis berättade om bloggen
 Sökte på google/yahoo
 Sökte/Såg något på www.bloggagratis.se
 Jag bara sökte vilt på "www.bad.bloggagratis.se"
 Jag minns inte...
 Annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards